Joanna Rułkowska

prawniczka

Ekspertka w temacie małych biznesów i pasjonatka praw kobiet. Autorka książki Biznes Mamy i programu wsparcia w postaci Akademii Małego Biznesu. Laureatka konkursu Kobieta E-commerce 2023 w kategorii Przedsiębiorcza Mama. Specjalizuje się w budowaniu profesjonalnych i zgodnych z prawem pasów startowych od działalności nierejestrowanej do biznesu marzeń. Wierzy, że każda chwila to szansa, by wszystko zmienić.
[Więcej >>>]

Biznes Mama Miesiąca, czyli siedem pytań do Judyty Kokoszkiewicz

Joanna Rułkowska09 maja 2024

Witajcie w kolejnym wydaniu „Biznes Mama Miesiąca”! W tym miesiącu tytuł powędrował do Judyty Kokoszkiewicz. Poznajcie Judytę – językoznawczynię, specjalistkę od marketingu i PR w agencji Sempai.

Judyta Kokoszkiewicz to nie tylko doświadczona profesjonalistka w swojej dziedzinie, ale również mama, która postanowiła sięgnąć po więcej i prowadzić własny biznes.

***

Wywiadu możesz również posłuchać w moim podcaście Działalność bez rejestracji:

***

Jej historia inspiruje nie tylko swoją determinacją, ale także pokazuje, jak można pogodzić pracę, macierzyństwo i rozwój osobisty.

Przeczytajcie wywiad, aby poznać więcej szczegółów z życia tej przedsiębiorczej kobiety i dowiedzieć się, jakie wyzwania musiała pokonać na swojej drodze.

Judyta Kokoszkiewicz

Joanna Rułkowska: Mały kobiecy biznes. Jak rozumiesz to hasło?

Judyta Kokoszkiewicz: Mały kojarzy mi się niekoniecznie dobrze, bo trudno go skalować – a może to moje wewnętrzne, ograniczające przekonanie?

To hasło kojarzy mi się z kameralną przestrzenią, w której kobieta spełnia swoje pasje – np. działając jednoosobowo.

Mały może być też trampoliną do czegoś dużego – bo lepiej uczyć się i popełniać błędy w bezpiecznej przestrzeni, z małym ryzykiem, by potem móc swój biznes skalować.

[J.R.] Twoją trampoliną do biznesu były inne przedsiębiorcze kobiety, prawda?

[J.K.] Praca w agencji reklamowej, czyli mój etat na stanowisku senior marketing specialist, jest pełna wyzwań, daje możliwość codziennego rozwoju i wychodzenia ze strefy komfortu.

Pracuję przy projektach marketingowych takich jak e-booki, podcast czy webinary, konsultuję pod kątem influencer marketingu, dzielę się wiedzą na firmowym blogu i w mediach.

Ale zawsze gdzieś z tyłu głowy miałam myśl, że digital marketing to często męski świat, a ja potrzebuję żyć w kobiecej wiosce.

Szukałam dla siebie społeczności, która jest ambitna jak ja, ale jednocześnie miejsca, gdzie mogę zarabiać poza etatem – tak zainteresowałam się marką premium – technologiami przeciwstarzeniowymi Nu Skin.

Podeszłam do niej najpierw nieufnie – przecież w swoim środowisku zawodowym jestem ekspertką, a co się stanie, jeśli zwiążę nazwisko z jakąś szemraną marką? Takie były moje obawy.

Na szczęście bezzasadne – po rzetelnym researchu i poznaniu technologii wiedziałam już, że to profesjonalna marka premium.

>>> Chcesz przejść lekkim krokiem od hobby do biznesu? Nie potrzebujesz wcale dyplomu ASP ani własnej firmy – wystarczą wskazówki od doświadczonej osoby, która zaczynała tak samo jak Ty: Blankownia, czyli pracownia odnawiania mebli i rękodzieła na działalności nierejestrowanej

Działam już 1,5 roku i jako ambasadorka brandu w Polsce i przechodzę kolejne levele, wychodząc często ze strefy komfortu.

Ale tak już mam – muszę się stale rozwijać, a na bezpiecznej kanapie i z pilotem w dłoni to nie będzie miało miejsca.

[J.R.] Czy prowadząc swój biznes doświadczyłaś trudności związanych z tym, że jesteś mamą?

[J.K.] Raczej nie, bo nie widzę w realiach macierzyństwa trudności – może dlatego, że długo marzyłam o byciu mamą i musiałam trochę poczekać, zanim te marzenia się zrealizowały.

Dla wielu mam na pewno tą trudnością są wyrzuty sumienia – z jednej strony jesteś na swoim, by mieć więcej przestrzeni dla rodziny, a z drugiej – w początkowej fazie rozwijania biznesu – musisz wsadzić więcej czasu i energii w konkretne działania.

Bardzo trudno jest połączyć rozwijanie biznesu z etatem, bo łączy się to z pracą wieczorami lub gdy maluchy już śpią.

Ale wiesz, że budujesz coś długofalowego, dlatego teraz trzeba zainwestować więcej czasu, by potem cieszyć się większą wolnością czasową i finansową.

[J.R.] Wymagający etat, różnorodne działania, dzieci, dom i międzynarodowy biznes. Judyta, jak wygląda Twój dzień jako przedsiębiorczej kobiety?

[J.K.] Muszę żonglować swoim czasem pomiędzy etatem w agencji, opieką nad maluchami, wożeniem ich na zajęcia po szkole, jak i rozwijaniem swojego biznesu po godzinach.

Kiedy postanawiasz być każdego dnia chociaż o jeden procent lepsza, wdrażasz konkretne działania: choć trochę więcej przeprowadzonych rozmów biznesowych, poszerzanie kontaktów, prezentacje produktu, nauka na szkoleniach i webinarach.

Mam co prawda niepohamowany apetyt na rozwój, choć powinnam hamować swoje angażowanie się w dodatkowych projektach (jak wykłady marketingowe na uczelni), by mieć focus na rozwój biznesu i maluchy.

[J.R.] Świetnie sobie radzisz. Każdego dnia pracujesz nad rozwojem, a co było dla Ciebie najtrudniejsze na początku prowadzenia biznesu?

[J.K.] Chyba to, że spotykałam się niewiarą innych ludzi we mnie. Sama musiałam też pracować mocno nad mindsetem.

>>> Jakie formalności i przepisy musisz spełnić, aby legalnie działać w branży spożywczej: Działalność nierejestrowana w branży cukierniczej? Wywiad z Martą Teterycz!

Bo przecież w swoim marketingowym świecie byłam już doświadczoną specjalistką, miałam sukcesy na koncie, a tu – z marką Nu Skin zaczynałam totalnie od zera – to wymagało pokory i nauki nowych rzeczy.

Bałam się też, że poniosę porażkę, no i tego… co ludzie powiedzą.

Ale równocześnie już na samym początku powiedziałam sobie: potraktuj network marketing jak naukę nowego zawodu, już na starcie bądź profesjonalistką, tak samo jak w pracy na etacie.

Także pokora od początku, słuchanie wskazówek i rad innych to bardzo ważne aspekty.

[J.R.] Jaką radę mogłabyś dać kobietom, które chcą wystartować z małym biznesem?

[J.K.] Przede wszystkim zadbaj o mindset! To nieprawdopodobne, z iloma wewnętrznymi ograniczeniami mierzą się dziś kobiety: „a kto to będzie kupował”, „nie uda mi się”, „koleżanki z pracy mnie wyśmieją”.

Zaprzyjaźnij się z codziennymi afirmacjami (np. na YT Ani Aftowicz), zapoznaj się ze szkoleniami Marty Manterys dotyczącymi edukacji finansowej.

[J.R.] Jaki jest Twój ulubiony cytat motywacyjny?

Porównuj się jedynie do siebie samej z przeszłości

[J.K.] Sukcesem jest wytrwałość – żyjemy w pokoleniu instant, w którym ludzie chcieliby osiągać wiele, wkładając w to minimum wysiłku.

Mało jest osób wytrwałych, ale to oni osiągną najwięcej.

>>> Przeczytaj inspirujący wywiad z Ola Bielską, niezwykłą kobietą, która swoją pasję do pieczenia oraz troskę o zdrowe odżywianie przekształciła w dynamiczny mały biznes

Pomocna jest w tym dyscyplina, parafrazując Mike’a Tysona: możesz mieć ogromny talent, ale jeśli nie masz dyscypliny, by każdego dnia, pomimo spadku motywacji, złego samopoczucia czy pogody nie zrobić treningu, nie dojdziesz daleko.

Tak samo jest w biznesie!

***

Na zakończenie tej inspirującej rozmowy z Judytą Kokoszkiewicz chciałabym podziękować za szczere dzielenie się swoimi doświadczeniami i cennymi radami.

Jej historia pokazuje, że droga do sukcesu wymaga wytrwałości, pokory i odwagi, szczególnie gdy stawiamy czoło nowym wyzwaniom w życiu zawodowym i osobistym.

Dla kobiet, które chcą podjąć się prowadzenia własnego biznesu, Judyta Kokoszkiewicz daje nie tylko przykład, ale także wskazuje kluczowe umiejętności i wartości, które pomagają osiągnąć cel.

Zachęcamy do śledzenia dalszych sukcesów Judyty i inspiracji płynącej z jej historii!

***

Judyta Kokoszkiewicz

Judyta Kokoszkiewicz, językoznawca, specjalistka o marketingu i PR w agencji Sempai

Kocham pisać na tematy marketingowe – moje poradnikowe artykuły można przeczytać np. w „Sprawnym marketingu”, „E-commerce w praktyce” czy magazynie „Marketer+”.

Wykładowczyni, mama feministka, szkoleniowiec.

Na co dzień wspieram kobiety nie tylko w dążeniu do niezależności finansowej, ale także ucząc je nowoczesnego marketingu, sprzedaży i budowania marki osobistej.

 

Judytę znajdziesz na:

Instagramie

Facebooku

Fotografię Judyty wykonała: Magdalena Właszek

***

Chcesz wystartować ze swoim biznesem i stworzyć małą kobiecą markę?

Przeczytaj książkę Biznes Mamy!

Joanna Rułkowska Biznes Mamy

Poradnik o działalności nierejestrowanej, to kompendium wiedzy prawnej, księgowej i biznesowej o prowadzeniu biznesu na próbę m.in. w czasie urlopów związanych z rodzicielstwem.

Spis treści i szczegółowe informacje są dostępne TUTAJ>>

Z kodem: BLOGPRAWNICZY kupisz książkę 50 zł taniej!

Joanna Rułkowska
prawniczka

Fotografię Joanny Rułkowskiej wykonała Julita Korczak

***

Poradnik o działalności nierejestrowanej, jako książka biznesowa, która odmienia losy firm. Wyróżnienie książki Biznes Mamy i wywiad na portalu Polecany Biznes

Chciałabym dziś podzielić się z Wami wyjątkowym wyróżnieniem – moja książka Biznes Mamy. Poradnik o działalności nierejestrowanej została wyróżniona przez renomowany portal Polecany Biznes!

To nie tylko mały sukces, ale również potwierdzenie wartości tej książki w świecie przedsiębiorczości, szczególnie tej prowadzonej na zasadach działalności nierejestrowanej [Czytaj dalej…]

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Joanna Rułkowska

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Joannę Rułkowską w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    Komentarze (0)

    { 0 komentarze… dodaj teraz swój }

    Dodaj komentarz

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Joannę Rułkowską w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: