Witajcie w kolejnym wydaniu „Biznes Mama Miesiąca”! W tym miesiącu tytuł powędrował do Judyty Kokoszkiewicz. Poznajcie Judytę – językoznawczynię, specjalistkę od marketingu i PR w agencji Sempai.
Judyta Kokoszkiewicz to nie tylko doświadczona profesjonalistka w swojej dziedzinie, ale również mama, która postanowiła sięgnąć po więcej i prowadzić własny biznes.
***
Wywiadu możesz również posłuchać w moim podcaście Działalność bez rejestracji:
***
Jej historia inspiruje nie tylko swoją determinacją, ale także pokazuje, jak można pogodzić pracę, macierzyństwo i rozwój osobisty.
Przeczytajcie wywiad, aby poznać więcej szczegółów z życia tej przedsiębiorczej kobiety i dowiedzieć się, jakie wyzwania musiała pokonać na swojej drodze.
Joanna Rułkowska: Mały kobiecy biznes. Jak rozumiesz to hasło?
Judyta Kokoszkiewicz: Mały kojarzy mi się niekoniecznie dobrze, bo trudno go skalować – a może to moje wewnętrzne, ograniczające przekonanie?
To hasło kojarzy mi się z kameralną przestrzenią, w której kobieta spełnia swoje pasje – np. działając jednoosobowo.
Mały może być też trampoliną do czegoś dużego – bo lepiej uczyć się i popełniać błędy w bezpiecznej przestrzeni, z małym ryzykiem, by potem móc swój biznes skalować.
[J.R.] Twoją trampoliną do biznesu były inne przedsiębiorcze kobiety, prawda?
[J.K.] Praca w agencji reklamowej, czyli mój etat na stanowisku senior marketing specialist, jest pełna wyzwań, daje możliwość codziennego rozwoju i wychodzenia ze strefy komfortu.
Pracuję przy projektach marketingowych takich jak e-booki, podcast czy webinary, konsultuję pod kątem influencer marketingu, dzielę się wiedzą na firmowym blogu i w mediach.
Ale zawsze gdzieś z tyłu głowy miałam myśl, że digital marketing to często męski świat, a ja potrzebuję żyć w kobiecej wiosce.
Szukałam dla siebie społeczności, która jest ambitna jak ja, ale jednocześnie miejsca, gdzie mogę zarabiać poza etatem – tak zainteresowałam się marką premium – technologiami przeciwstarzeniowymi Nu Skin.
Podeszłam do niej najpierw nieufnie – przecież w swoim środowisku zawodowym jestem ekspertką, a co się stanie, jeśli zwiążę nazwisko z jakąś szemraną marką? Takie były moje obawy.
Na szczęście bezzasadne – po rzetelnym researchu i poznaniu technologii wiedziałam już, że to profesjonalna marka premium.
>>> Chcesz przejść lekkim krokiem od hobby do biznesu? Nie potrzebujesz wcale dyplomu ASP ani własnej firmy – wystarczą wskazówki od doświadczonej osoby, która zaczynała tak samo jak Ty: Blankownia, czyli pracownia odnawiania mebli i rękodzieła na działalności nierejestrowanej
Działam już 1,5 roku i jako ambasadorka brandu w Polsce i przechodzę kolejne levele, wychodząc często ze strefy komfortu.
Ale tak już mam – muszę się stale rozwijać, a na bezpiecznej kanapie i z pilotem w dłoni to nie będzie miało miejsca.
[J.R.] Czy prowadząc swój biznes doświadczyłaś trudności związanych z tym, że jesteś mamą?
[J.K.] Raczej nie, bo nie widzę w realiach macierzyństwa trudności – może dlatego, że długo marzyłam o byciu mamą i musiałam trochę poczekać, zanim te marzenia się zrealizowały.
Dla wielu mam na pewno tą trudnością są wyrzuty sumienia – z jednej strony jesteś na swoim, by mieć więcej przestrzeni dla rodziny, a z drugiej – w początkowej fazie rozwijania biznesu – musisz wsadzić więcej czasu i energii w konkretne działania.
Bardzo trudno jest połączyć rozwijanie biznesu z etatem, bo łączy się to z pracą wieczorami lub gdy maluchy już śpią.
Ale wiesz, że budujesz coś długofalowego, dlatego teraz trzeba zainwestować więcej czasu, by potem cieszyć się większą wolnością czasową i finansową.
[J.R.] Wymagający etat, różnorodne działania, dzieci, dom i międzynarodowy biznes. Judyta, jak wygląda Twój dzień jako przedsiębiorczej kobiety?
[J.K.] Muszę żonglować swoim czasem pomiędzy etatem w agencji, opieką nad maluchami, wożeniem ich na zajęcia po szkole, jak i rozwijaniem swojego biznesu po godzinach.
Kiedy postanawiasz być każdego dnia chociaż o jeden procent lepsza, wdrażasz konkretne działania: choć trochę więcej przeprowadzonych rozmów biznesowych, poszerzanie kontaktów, prezentacje produktu, nauka na szkoleniach i webinarach.
Mam co prawda niepohamowany apetyt na rozwój, choć powinnam hamować swoje angażowanie się w dodatkowych projektach (jak wykłady marketingowe na uczelni), by mieć focus na rozwój biznesu i maluchy.
[J.R.] Świetnie sobie radzisz. Każdego dnia pracujesz nad rozwojem, a co było dla Ciebie najtrudniejsze na początku prowadzenia biznesu?
[J.K.] Chyba to, że spotykałam się niewiarą innych ludzi we mnie. Sama musiałam też pracować mocno nad mindsetem.
>>> Jakie formalności i przepisy musisz spełnić, aby legalnie działać w branży spożywczej: Działalność nierejestrowana w branży cukierniczej? Wywiad z Martą Teterycz!
Bo przecież w swoim marketingowym świecie byłam już doświadczoną specjalistką, miałam sukcesy na koncie, a tu – z marką Nu Skin zaczynałam totalnie od zera – to wymagało pokory i nauki nowych rzeczy.
Bałam się też, że poniosę porażkę, no i tego… co ludzie powiedzą.
Ale równocześnie już na samym początku powiedziałam sobie: potraktuj network marketing jak naukę nowego zawodu, już na starcie bądź profesjonalistką, tak samo jak w pracy na etacie.
Także pokora od początku, słuchanie wskazówek i rad innych to bardzo ważne aspekty.
[J.R.] Jaką radę mogłabyś dać kobietom, które chcą wystartować z małym biznesem?
[J.K.] Przede wszystkim zadbaj o mindset! To nieprawdopodobne, z iloma wewnętrznymi ograniczeniami mierzą się dziś kobiety: „a kto to będzie kupował”, „nie uda mi się”, „koleżanki z pracy mnie wyśmieją”.
Zaprzyjaźnij się z codziennymi afirmacjami (np. na YT Ani Aftowicz), zapoznaj się ze szkoleniami Marty Manterys dotyczącymi edukacji finansowej.
[J.R.] Jaki jest Twój ulubiony cytat motywacyjny?
Porównuj się jedynie do siebie samej z przeszłości
[J.K.] Sukcesem jest wytrwałość – żyjemy w pokoleniu instant, w którym ludzie chcieliby osiągać wiele, wkładając w to minimum wysiłku.
Mało jest osób wytrwałych, ale to oni osiągną najwięcej.
>>> Przeczytaj inspirujący wywiad z Ola Bielską, niezwykłą kobietą, która swoją pasję do pieczenia oraz troskę o zdrowe odżywianie przekształciła w dynamiczny mały biznes
Pomocna jest w tym dyscyplina, parafrazując Mike’a Tysona: możesz mieć ogromny talent, ale jeśli nie masz dyscypliny, by każdego dnia, pomimo spadku motywacji, złego samopoczucia czy pogody nie zrobić treningu, nie dojdziesz daleko.
Tak samo jest w biznesie!
***
Na zakończenie tej inspirującej rozmowy z Judytą Kokoszkiewicz chciałabym podziękować za szczere dzielenie się swoimi doświadczeniami i cennymi radami.
Jej historia pokazuje, że droga do sukcesu wymaga wytrwałości, pokory i odwagi, szczególnie gdy stawiamy czoło nowym wyzwaniom w życiu zawodowym i osobistym.
Dla kobiet, które chcą podjąć się prowadzenia własnego biznesu, Judyta Kokoszkiewicz daje nie tylko przykład, ale także wskazuje kluczowe umiejętności i wartości, które pomagają osiągnąć cel.
Zachęcamy do śledzenia dalszych sukcesów Judyty i inspiracji płynącej z jej historii!
***
Judyta Kokoszkiewicz, językoznawca, specjalistka o marketingu i PR w agencji Sempai
Kocham pisać na tematy marketingowe – moje poradnikowe artykuły można przeczytać np. w „Sprawnym marketingu”, „E-commerce w praktyce” czy magazynie „Marketer+”.
Wykładowczyni, mama feministka, szkoleniowiec.
Na co dzień wspieram kobiety nie tylko w dążeniu do niezależności finansowej, ale także ucząc je nowoczesnego marketingu, sprzedaży i budowania marki osobistej.
Judytę znajdziesz na:
Fotografię Judyty wykonała: Magdalena Właszek
***
Chcesz wystartować ze swoim biznesem i stworzyć małą kobiecą markę?
Przeczytaj książkę Biznes Mamy!
Poradnik o działalności nierejestrowanej, to kompendium wiedzy prawnej, księgowej i biznesowej o prowadzeniu biznesu na próbę m.in. w czasie urlopów związanych z rodzicielstwem.
Spis treści i szczegółowe informacje są dostępne TUTAJ>>
Z kodem: BLOGPRAWNICZY kupisz książkę 50 zł taniej!
Joanna Rułkowska
prawniczka
Fotografię Joanny Rułkowskiej wykonała Julita Korczak
***
Poradnik o działalności nierejestrowanej, jako książka biznesowa, która odmienia losy firm. Wyróżnienie książki Biznes Mamy i wywiad na portalu Polecany Biznes
Chciałabym dziś podzielić się z Wami wyjątkowym wyróżnieniem – moja książka Biznes Mamy. Poradnik o działalności nierejestrowanej została wyróżniona przez renomowany portal Polecany Biznes!
To nie tylko mały sukces, ale również potwierdzenie wartości tej książki w świecie przedsiębiorczości, szczególnie tej prowadzonej na zasadach działalności nierejestrowanej [Czytaj dalej…]
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }